Laboratorium malucha

Drukuj

Laboratorium malucha-rozwijanie przez doświadczanie. Projekt edukacyjny dla dzieci w wieku przedszkolnym.

Cel realizacji projektu:

Projekt dotyczy innowacyjności edukacyjnej w zakresie rozwiązań metodycznych sprzyjających efektywnemu nabywaniu wiedzy przez dzieci. Wdraża do budowania nowej przestrzeni, zachęcającej podejmowanie zbaw badawczych przez dzieci. Będą one rozwijać aktywność oraz samodzielność poprzez doświadczanie,

odkrywanie, eksperymentowanie. Dzięki wyposażeniu placówki w pomoce edukacyjne do zabaw badawczych będziemy rozwijać pasje dziecięce oraz rozbudzać ich fascynacje nauką. Wykorzystując elementy neurolingwistyki, wielozmysłowe odbieranie informacji (wzrok/słuch/smak/dotyk/węch), chcemy organizować edukację na miarę indywidualnych potrzeb. Pragniemy umożliwić dzieciom udział w badaniach i eksperymentach w centrach naukowych oraz specjalistycznych pracowniach. Partnerstwo z instytucjami i ośrodkami specjalistycznymi poszerzy ofertę i atrakcyjność zajęć. Zorganizujemy ?laboratorium malucha?  w przedszkolu. Dzięki realizacji projektu dzieci rozwiną zdolności, pozwalające ukształtować ich osobowość, co  stworzy im jak najlepsze szanse powodzenia w szkole.

 

Planowane działania.

-        Zakup pomocy edukacyjnych do doświadczeń i eksperymentów dla dzieci, zorganizowanie  ?Laboratorium malucha?;

-        Realizacja scenariuszy zabaw badawczych we wszystkich grupach wiekowych ? raz w tygodniu;

-        Organizacja 3 warsztatów edukacyjnych dla dzieci w placówce przedszkolnej prowadzonych  przez specjalistów;

-        Organizacja 5 warsztatów edukacyjnych dla dzieci w obrębie miasta prowadzonych przez Specjalistów;

-        Wycieczki do Parku Naukowo-technologicznego w Gdańsku.

Planowane efekty realizacji projektu:

Dzieci samodzielnie, bez zahamowań i własnej inicjatywy będą umiały podejmować działania, prowadzić obserwacje, eksperymenty oraz wyciągać wnioski. Dzieci potrafią stawiać tezy i weryfikować je po fazie eksperymentów metoda prób i błędów. Dzieci podświadomie posiądą techniki szybkiego uczenia się, co przełoży się na ich późniejsze szanse i sukcesy. Nowe rozwiązania metodyczne, znajomość mnemotechniki sprzyjające szybkiemu przyswajaniu wiedzy i umiejętności,  uwzględnienie strategii indywidualnych stylów uczenia sie oraz inteligencji emocjonalnej, to doświadczenia zdobyte podczas realizacji projektu.